onsdag 13 maj 2009

I byggavdelningen i mitt hem står mina Dalior.

Vi bygger om en del av huset, för att jag ska få mer fönster och ljus för att kunna använda min kreativitet, få ljus i mitt hus, så att säga.
Därför står blommorna på golvet, det är en del Daliaknölar och jag borde nog ha toppat dem, men tiden går så fort, så nu får jag se hur de blir.
Två rum blir ett stort med limträbalk mellan för det var bärande vägg, och många fönster har vi satt in också.
Massor av jobb kvar att göra, men man hinner det man hinner.
Sen när det är klart kanske jag visar före och efter bilder, vi får se.
Så vi bygger och bygger och rustar och rustar lite här och där.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken härlig blogg du har!
    Visst bygger vi helt i lösvirke. Vi anlitar bara folk när vi måste, som till el- och rörmokeriarbeten, men också när vi inser att vi tjänar på det. Vi har en målare hos oss nu som kommer att fixa målning och tapetsering så fantastiskt mycket fortare och bättre än vad vi själva kunnat göra. Men snickra - det står vi för!

    SvaraRadera
  2. Mina dalior blev likadana förra våren. Satte dem för tidigt och av värmen och letande efter ljus blev de rangliga. När de kom ut blev de ändå bra. Jag toppade dem faktiskt väldigt sent och det funkade.
    Iår har daliorna just kommit ovanför jordytan.
    Ja, hur det kan bli när man planerar, eller inte planerar.
    Kul att titta in även här!
    Carin

    SvaraRadera